Handel i Usługi

Nieodzownym elementem w docieraniu do klienta są odpowiednie systemy IT i oprogramowanie, które wspierają działania marketingowe i sprzedażowe. Te ostatnie można wspierać, korzystając m.in. z coraz popularniejszych systemów Digital Signage, którymi można zarządzać z jednej konsoli i z jednego miejsca. Kolejnym rozwiązaniem jest wykorzystanie monitoringu za pomocą kamer cyfrowych. Z jednej strony wpływa on na bezpieczeństwo sklepu i towarów, a z drugiej odpowiedni system może być elementem analizy ruchu i sposobów poruszania się klientów.

 

Nie należy zapominać również o rozwoju systemów kart rabatowych, sprzedaży online oraz telefonicznej. Dla tych działań bardzo ważna jest automatyzacja sprzedaży, klient powinien mieć pełny wgląd w realizację zamówień i możliwość przejścia do rozmowy przez telefonię IP. System IT powinien poinformować sprzedawcę o telefonie klienta, wyświetlając przy tym na ekranie wszystkie bieżące informacje, które się z nim wiążą. Istotne jest bezpieczeństwo wrażliwych danych, aby nigdy nie dostały się w niepowołane ręce, co mogłoby spowodować utratę wizerunku w oczach klientów. Korzystne jest też powiązanie systemu magazynowego sklepu z systemami dostawców.